Patience, little sister

Datum: 2011-02-23 | Tid: 22:58:11

Jag tycker om det här fotot, den har blekts i solen så den ser jättegammal ut, och min hund ser ungdomlig ut. hihihi

Jag sitter lyssnar på musik från dreamgirls och längtar efter sommaren, som vanligt då haha. Idag har jag bara tagit det lugnt och försökt bli frisk, tittat på tv, film, Veronica Mars och läst. 

Jag hade en bok som ska vara utläst och skriven om tills på fredag. Baserad på en verklig händelse skulle den vara. Jag läste "Fjärilen i glaskupan", som handlar om den "före detta" (om man kan säga så, för han dog för längesen) men chefredaktören på tidningen Elle. Jean-Dominique Bauby, som fick en hjärnblödning och led av locked-in syndrom som innebär att man är förlamad, och endast kan blinka med ena ögat. Han kunde röra på huvudet också. Han skrev alltså en bok om detta med hjälp av sin vän, som liksom avläste honom när han visade hur den skulle skrivas. Den handlar om hans liv, och hur han såg på allt som sjuk och så. Bra faktiskt. Den var lite långtråkig till en början och jag ville inte riktigt läsa, men som det är med typ alla böcker, så blev den bättre ju mer man läste. Så dålig var den inte. Finns tydligen en film också. Jag kände att jag ville berätta om den, intressant va? Vet inte varför haha. 

Så nu vet ni det. Hoppas ni har haft en bra dag och allt blablabla, nu ska jag sova. Sov gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0